onsdag 17 augusti 2011

Var är koden?


På Slussens Gata, sanningen tog vid
Klockan blev för mycket vilken tur vi hitta hit
Vaniljglassen var slut
det spelar ingen roll vi gillar smultron
du gav mig nyckeln till ditt liv
presenterade dig som Siv

Ref
Var är koden, du?
Var har du lagt den nu?
Har du gömt den för att jag ska glömma dig?
Var är koden? Jag kommer inte in utan den
Har du gömt den i din säng?

Grillad halloumi och billigt vin
och på håll hörde vi dansk folkmusik
Du hade tvåmanstält och jag sov bredvid
Du låg där jag låg där naken och drömde om en bröllopssvit
Som gamla traditioner bjuder
tassar vi på tå
Jag Svensson håller käften
du tittar på

Ref.
Stick
(Du va’ en)
Feministisk ultravegan
med Palestinasjalen käckt på svaj
Om jag ändå hade hållit tyst
hade vi säkert rott iland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar